Aisyah Najihah :)
ABOUT ENTRY *repair* INSTA
wahai rakanku..
Sunday, June 19, 2011 • 1:00 AM • 0 comments
beberapa hari lepas .....
kawan: aisyah2 , awk tau x yg ahmad(bkn nme sbnr) nak pindah?
saya: ??? x tau pun... betul ke?
kawan : erm, betul kut sebb sumber tu boleh dipercayai ..
saya: *speechless, awk, saya dah x nak nangis lagi disebbkan berpisah dgn rakan..
cukuplah athirah sorg yg pindah..
jgn lah ad lagi..
saya dah x sanggup kehilangan kawan..
mereka sumelah yg telah mmbri sokongan dan menyebabkan..
sehingga sekrg hidup saya dihiasi pelangi yang indah dan ceria
*****
selepas tu saya menyuruh seorg rakan ini
menanyakan tntg kebenaran itu kpd empunya badan (ahmad)
2 hari kemudian..

kawan : aisyah , saya dah tanya .. betul..
saya : hanya Allah saja yang tahu bagaimana perasaan ini apabila
mungkin saya bakal kehilangan lagi seorg rakan seperjuangan..
kawan : saya  tnya dia kenapa dia nak pindah..
dia ckp dia nak cri tarbiah diri..
saya : kenapa? kat sini x bleh ke nak cri?
mungkin ya ,

******

memang tidak dapat dinafikan ,
mungkin di sini tidak dapat mencari tarbiah yg sepenuhnya..
kawan saya juga ckp mungkin dia stress jugk kowt,
atau mungkin dia x mampu dgn suasana di sini..
tpi tolonglahh..
mungkin sebb itu Allah menghantar kita untuk mengahafal dan mmpljari quran di sini..
sambil itu kite dapat membaiki sesama sendiri kelemahan yg ad..
setiap hidup memiliki cabaran..
itu brulah dinamakn sebuah kehidupan..
jika tiada susana yg diiginkan..
kita cipta suasana tersebut..
insyaAllah kita semua mampu..
firma Allah dlm ayt 286 surah al-Baqarah :

Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang di usahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, dan berilah rahmat kepada kami, dan beri Penolong kami oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir".


yg garis itu yg ingin saya highlightkan...
kata2 ini saya pegang dan saya selalu ingat jika ditimpa mslh atau kesusahan..
byk cara yg dapat kite fikirkan..
untuk mencari tarbiah diri itu...
andai dia pindah..
itu bermakna dia lari dri msalah..
itu bg pendpt sy lah..
awk, awk septutnya menyelesaikan masalah di sini,
bukan lari dri msalah..
sebb itu Allah menghntr kite di sini..
untuk mengtarbiahkan diri
melalui pengalaman..
" experiences taught us"
tapi andai ahmad mempunyai sebb tersendiri..
x mengapa,
mungkin ad sebb tersendiri..
maafkan saya andai tersilap ckp..
smoga apapun keputusan, adalah terbaik untuk semua dan diri anda..
tapi saya harap awk dpt fikir2kan..
lgi un 2 tahun je lagi..
selepas 2 thun tu awknak cri tarbiah kat serata dunia carilah..
selagi termampu..
wassalam..



PASTFUTURE
MY WORDS
Salam, tQ ats kesudian anda lawat blog yg errr.. btw, I'm just 19 years young . Dreaming to be a successful girl . aminn . Still studying in KPTM KL for CAT-ACCA . pray 4 my success ? ? a huge thank-you ^^ -Demi Dia-

PENYUNTIK HATI :)


"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi"

KLIK !


>> studying KPTM Kl :)
date : NOW
ACCA


>> cuti di HK
date : 26/12/13
at: 12pm


>> nak kahwin :P
date: 13/1/2019
amiin

KARYA KU ^^

  • he's my heart
  • Selamat datang..
  • -Rounders-
  • I'm backk.. :)
  • alhamdulillah..
  • US2
  • eh, sori klu selama ni sy x perasan sy wat susah a...
  • untitled.
  • Orang lain sekola sy cuti..??
  • maaf.

  • LIBRARY ^^



    CHIT CHAT ^^ ^^



    SUDI KLIK ? TQ :) ^^