Aisyah Najihah :)
ABOUT ENTRY *repair* INSTA
Tips2 tenangkan hati :)
Wednesday, November 30, 2011 • 10:17 PM • 0 comments


salam :)..ce tgk gmbr ats tuhh? teng je kn nmpk bdk tuhh :)) haaa, kadang2 kan kite pernh rse x tenang je err atau cm x sng duduk r, enth! x tau npekan.. pas2 tdi x tau nk wat pe , then terpikir lh nk cri tip neyh, haha.. ^.^ pas2 pe agy, my beloved dearest MR. GOOGLE help me there, huhu.. pas2 ingt nk share sikit,, jom tgk!

jeng3... > terimalah.. * cewahh , cm nk nyanyi la plk =.="

oh ye, lupe nk gtau, petua neyh khas dri DR. Fadzillah Kamsah :)

1) Dirikan solat dan bykkn berdoa - ini adlh salah satu kaedah yg berkesan sngt. semasa berdoa turut katakan " Ya Allah, jdikan lah hatiku bersih "
    
 2) Selawat ke ats nabi Muhammad s.a.w sebelum tidur, pling minima 100x .. ini merupakan satu pelburan yg mudah dan murah. Disamping dosa2 diampunkan, otak tenang , murah rezeki   , org sygkan kite <3 dan mencetuskan perkara kebaikan :)

 3) Solat taubat - selain dapat mencucikan hati, ia dpt menengkn minda..

4) Membaca Al-Quran :) - selain dapat mencuci hati, ianya juga dapat menyenangkan jiwa, penyembuh dan terapi . sekurang2nya.. bce lah "qulhu-Allah" 3x .

5) Sentiasa bermaaf-maafkan sesama kawan setiap hari ..

6) Program minda/ cuci minda - paling baik pada waktu mlm , sebelum tidur, senyum dan pejamkan mata dan katakan di dalam hati " Ya, Allah cuci otak aku, cuci hatiku, esok nak jdi baik, berjaya , ceria, bersemangat, aktif , positif " menurut kajian psikologi , apa yg disebut sebelum tido akn dirakamkan  sepanjng tidur sehingga keesokan harinya - CUBALAH !!

    7) Berpuasa - sekiranya dlm berpuasa kita dpt menghindarkan diri dri perkara- perkara jahat.
    
   8) Cuba ingt tentang mati, ( sekiranya hendak melakukan sesuatu kejhtn , tidak smpai hti kerana kita bimbang akn mati bila2 shja.

    9) Kekalkan wuduk

  10) Bersedekah * jgnlah kedekut, hrta tu asalnya dri Allah kan ?* sekadar yg mampu tau! :)

  11) Belanja org makan ( hehe.. ni yg best neyh )^.^'

  12) Jaga permakanan - jgn mkn makanan yg was2 halal @ haram..

  13) Berkawan dgn ulama

  14) Berkawan dgn org miskin - dpt menginsafi diri

  15) Pesan pda org jdi baik :)

  16) Menjaga pancaindera ( mata, mulut, telinga dan sbgainya,) - jgn dgr org mengumpat! *masyaAllah..

~ Dah habis dah !! Amacam? Jom try, ..hehe ~

huh, penat tau eden menulis neyh , ye lh , nk copy x ley, highlight pun x ley, tpi x pe, disebbkn semngt nak share ngan korg2 sume, sy sanggup redah lautan berapi * eh,,eh,, ayt cm jiwang plk , hoho.. :p* x pe x salah kan nak kongsi sesuatu :) okelah selmat mencube yerk! waAllahualam.. 
                                                            

Labels:



PASTFUTURE
MY WORDS
Salam, tQ ats kesudian anda lawat blog yg errr.. btw, I'm just 19 years young . Dreaming to be a successful girl . aminn . Still studying in KPTM KL for CAT-ACCA . pray 4 my success ? ? a huge thank-you ^^ -Demi Dia-

PENYUNTIK HATI :)


"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi"

KLIK !


>> studying KPTM Kl :)
date : NOW
ACCA


>> cuti di HK
date : 26/12/13
at: 12pm


>> nak kahwin :P
date: 13/1/2019
amiin

KARYA KU ^^

  • heyy dear,dear.. ^__^
  • M.I.G.T.Y
  • I made cocktail :)
  • I miss him...
  • Ya Allah, tabahkanlah hatiku untuk melalui segala...
  • masak time !
  • bingkisan hati..
  • not feeling well :(
  • huh, I'm really not feeling well today, bgun tido...
  • salam semua,,

  • LIBRARY ^^



    CHIT CHAT ^^ ^^



    SUDI KLIK ? TQ :) ^^