Aisyah Najihah :)
ABOUT ENTRY *repair* INSTA
renungan bersama :)
Saturday, December 3, 2011 • 12:12 AM • 0 comments
sama-sama kita muhasabah diri.. ^^
*** cerita ini diambil dari behindthecupcakes(^^)*

jom ! bce? sy dh bce, awklah yg kena bce, hehe..


~> I’m so confused <~ (=.=)'
Kenapa orang kecilkan hati kita, kita pulak yang berdosa ??
Then I asked my dad what’s that mean.
...
Ayah: Jika seseorang hina kita, dia berdosa. Jika kita terasa hati dgn penghinaan dia, kita juga berdosa. Tetapi dosa kita lebih besar dari dosa dia.
Anak: Uiikk... Tapi kenapa pulak? Kita tak buat apa-apa pun?
Ayah: Kerana orang yang menghina kita itu adalah peringatan daripada Allah.
Anak: *blur (>,<)'
Ayah: Kenapa kita dihina oleh orang tu? Kerana itu adalah ujian dari Allah. Kenapa Allah hadiahkan kita ujian itu? Kerana DIA nak mengingatkan diri kita yang dah leka dengan dunia. Bila kita berkecil hati dengan orang tersebut, bermakna kita tak redha dengan ujian yang Allah turunkan. Kesimpulannya, kita bukan kecil hati dengan orang, tapi kecil hati dengan Allah.
Anak: Ooooooo... Ook...(n_n)'
Ayah: Lagi parah bila kita pun cerita pada kawan-kawan kita. “Dia dah banyak buat aku macam ni, macam tu…” dan sebagainya. Dan kawan-kawan kita pula akan cerita pada kawan-kawan lain. “Kesian kawan kita tu.. budak tu dah banyak sakitkan hati dia…” jadi keredhaan kita terhadap ujian Allah itu akan lesap.
Anak: *termakan cili . hee (",)'

♥~ So, the conclusion is...Jangan mudah terasa hati...
♥~ Maknanya kita tak redha dengan Allah...
♥~ Nanti Allah pun tak redha dengan kita...Na’uzubillah...

~♥> "Sebenarnya, setiap kali orang memuji kamu...Seharusnya kamu rasa malu. Ucaplah astaghfirullah al-azim kerana orang memuji kamu disebabkan Allah S.W.T telah menutup aib dan kelemahan kamu."

Astaghfirullah al-azim...
" orang yang ditimpa kesedihan dan ujian ialah manusia yang sangat bertuah sebab ALLAH sangat menyayangi dan merinduinya . ALLAH rindukan tangisan dan rintihan daripada hamba hamba tersebut



PASTFUTURE
MY WORDS
Salam, tQ ats kesudian anda lawat blog yg errr.. btw, I'm just 19 years young . Dreaming to be a successful girl . aminn . Still studying in KPTM KL for CAT-ACCA . pray 4 my success ? ? a huge thank-you ^^ -Demi Dia-

PENYUNTIK HATI :)


"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi"

KLIK !


>> studying KPTM Kl :)
date : NOW
ACCA


>> cuti di HK
date : 26/12/13
at: 12pm


>> nak kahwin :P
date: 13/1/2019
amiin

KARYA KU ^^

  • hey u! no smoking here .. 0_o
  • Tips2 tenangkan hati :)
  • heyy dear,dear.. ^__^
  • M.I.G.T.Y
  • I made cocktail :)
  • I miss him...
  • Ya Allah, tabahkanlah hatiku untuk melalui segala...
  • masak time !
  • bingkisan hati..
  • not feeling well :(

  • LIBRARY ^^



    CHIT CHAT ^^ ^^



    SUDI KLIK ? TQ :) ^^