Aisyah Najihah :)
ABOUT ENTRY *repair* INSTA
sungguh , diri ini rindukannya :')
Wednesday, December 4, 2013 • 11:57 PM • 0 comments


Allah, tiada kata dpt diungkap tatkala hati ini amat merindui seorang insan yg mulia bernama Muhammad s.a.w, sungguh, benarlah kata org itu, tak kenal maka x cinta, sgt bersyukur tatkala diri ini diberikan peluang untuk mengenali junjungan Nabi Muhammad s.a.w . semoga suatu hari nnti dpt berjumpa dengan Nabi Muhammad s.a.w. mcm mnenya nak tunjukkan bhwasa kita cintakan Allah dan Rasul? senang je awk awk semua, cinta Allah ? ikut perintah-Nya, tinggalkan larangan-Nya . cinta Rasul? ikut sunnah baginda , insyaAllah, berjaya dunia akhirat :')

meh sini kita sama2 tgk hadis Nabi Muhammad s.a.w, 
moga2 bermanfaat utk semua dan juga saya , insya- Allah, aminn :)

#1 : Manusia yg Dikasihi dan Dibenci oleh Nabi Muhammad s.a.w
Rasulullah s.a.w bersabda, bermaksud: “Sesungguhnya orang-orang yang paling aku kasihi di kalangan kamu dan orang yang paling dekat tempat duduknya denganku dihari kiamat ialah orang yang paling baik akhlaknya. Sesungguhnya orang yang paling aku benci dan paling jauh dariku pada hari kiamat ialah orang yang banyak bercakap perkara sia-sia, dan berlagak angkuh, sombong malah ia merasa bangga dengan kesombongannya.” Para sahabat bertanya lagi, “wahai Rasulullah, sesungguhnya kami telah mengetahui maksud perkataan orang-orang yang suka bercakap banyak yang sia-sia, dan yang berlagak angkuh dan sombong, tetapi apakah maksud orang yang bangga dengan kesombongannya? Jawab Rasulullah “ialah orang yang takbur.” 
(Riwayat at-Tarmizi) 

#2 bersyukur :

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:“Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya, sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenangkan budi yang diberi ia dianggap sebagai kufur nikmat.” (riwayat At-Tabrani) 

#3 amalan sebelum tidur

Dari Abu Hurairah r.a, dari nabi s.a.w baginda bersabda:”Apabila seseorang kamu datang ke tempat tidurnya (hendak tidur), hendaklah dikipaskannya dengan hujung kainnya tiga kali dan hendaklah dibacanya:”Dengan nama Engkau Ya Tuhan, aku rebahkan rusukku (tidur) dan dengan nama Engkau aku angkat (bangun). Jika engkau ambil jiwaku, hendaklah Engkau ampuni dan jika Engkau lepaskan (kembalikan) hendaklah Engkau pelihara sebagaimana engkau memelihara hamba-hamba Engkau yang soleh.”  
(Muslim)  

rasenya cukup 3 dahulu, takut banyak nanti x teringat pula kan? maaf andai ada salah silap, kalau sudi, tegur lah, waAllahua'lam .





PASTFUTURE
MY WORDS
Salam, tQ ats kesudian anda lawat blog yg errr.. btw, I'm just 19 years young . Dreaming to be a successful girl . aminn . Still studying in KPTM KL for CAT-ACCA . pray 4 my success ? ? a huge thank-you ^^ -Demi Dia-

PENYUNTIK HATI :)


"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi"

KLIK !


>> studying KPTM Kl :)
date : NOW
ACCA


>> cuti di HK
date : 26/12/13
at: 12pm


>> nak kahwin :P
date: 13/1/2019
amiin

KARYA KU ^^

  • ok, sy dah cerai :')
  • " Rojak " :p
  • korang , soriiiii sngt :'(
  • ZyraRoxx's Blogbuster
  • 1st place segmen review blog by nurul atiqah :)
  • Segmen Siapa Paling Jujur
  • Segmen Kami Buddyz Follow Back By Ilia Asya
  • 1st Segmen Blog Review By Nurul Atiqah
  • # wordless monday ^_^
  • part 2 : Kuantan , here I come !

  • LIBRARY ^^



    CHIT CHAT ^^ ^^



    SUDI KLIK ? TQ :) ^^